piątek, 9 sierpnia 2013

Czy wiesz jak umiera człowiek?

Wbrew pozorom nie będę Cię teraz straszyć.
Minęło już sporo czasu, gdy zmagałam się z nowotworem, ale wieczorami często wracają do mnie tamte myśli.
Zastanawiałam się ostatnio, co jest gorsze samemu zachorować czy patrzeć na cierpienie najbliższej osoby? Według Ciebie jak to jest?

link 

Nie będę Ci nudzić, ile łez wylałam, ile miesięcy straciłam oraz ile siwych włosów mi przybyło. 
Ale czasami warto zastanowić się tak na chłodno, przy tym papierosie, którego trzymasz w palcach, czy chciałbyś przeżywać nowotwór? Nieważne czy Twój własny czy kogoś z Twojej rodziny. 
Tak, to prawda, z jednym płucem da się żyć. Można sobie poradzić. Jednak to, co zostaje w przeszłości, nie da się wyrzucić z głowy. To wygląda jak płyta, która się zacięła. 
Człowiek chce się uwolnić od wspomnień, a jednocześnie nie chce o nich zapomnieć, by nie stracić niczego z tej lekcji życia. 
Wybór jest w Twoich rękach.
Być może powiesz: ludzie, któzy nie palą też chorują na raka.
Tak, chorują, tylko czy sam musisz narażać się na niepotrzebne zwiększenie ryzyka?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz