poniedziałek, 8 lipca 2013

Czy palenie papierosów naprawdę szkodzi zdrowiu?

Jeśli jesteś wieloletnim palaczem pewnie czasami przychodziła Ci do głowy pewna myśl: "Od tylu lat smalę fajki jak smok i jestem zdrowy jak ryba! To bzdura, że palenie szkodzi zdrowiu!"
Często o tym myślałam i tak tłumaczyłam sobie, że media robią niepotrzebne zamieszanie podobne do propagandy, że palenie jest szkodliwe. Przecież żyją osoby, które mają więcej niż 100 lat i palą papierosy. Pewnie znasz to zdjęcie:

 

I faktem jest, że do tej pory nie udowodniono, że rak płuc jest skutkiem palenia tytoniu. Rak jest uwarunkowaniem genetycznym, jest wręcz chorobą cywilizacyjną, o której nie wypada wspominać. W moim najbliższym otoczeniu jest osoba, która zmaga się z nowotworem i wiem, jak ciężko jest ją pokonać. Wysokiej klasy specjalista, który od 40 lat zajmuje się leczeniem nowotworu płuc powiedział wyraźnie: papierosy mogą umożliwić rozwój choroby, jednak nie są bezpośrednią przyczyną choroby.

Nie chcę powiedzieć przez to, że palenie nie zaszkodzi Tobie czy Twojemu otoczeniu. Chcę powiedzieć, żebyś realnie spojrzał na zagrożenie jakie niesie za sobą ten nałóg. 

Jeśli mi nie wierzysz, mam dla Ciebie pewien test. Należę do osób, które ciężko jest przekonać do swoich racji i gdy usłyszałam podobne zdanie, że papierosy pomału i niezauważalnie dla mnie pogarszają mój stan zdrowia, podjęłam wyzwanie.
Przebiegnij ok 5 kilometrów w pełnym słońcu. To wystarczy - wtedy naprawdę przekonasz się, co papierosy zrobiły z Twoim ciałem.

Wróć tu jeszcze:)!

2 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Palenie naprawdę szkodzi i nie trzeba tu być żadnym magikiem aby to stwierdzić. Lepiej jest od razu zastosować metodę https://allencarr.pl/ która jest mocno skuteczna i dzięki niej bez najmniejszego problemu pozbędziemy się uzależnienia od nikotyny.

    OdpowiedzUsuń