poniedziałek, 8 lipca 2013

Motywacja do rzucenia palenia.



Co może być motywacją do rzucenia palenia?
Dlaczego miałbyś chcieć pozybyć się papierosów ze swojego życia?
Nie napiszę teraz, że to jest złe, że to truje Twój organizm. O tym na pewno jesteś przekonany. Nasze społeczeństwo oraz media na 100% wpoiły to w Ciebie. Nie zajmujmy się tym na razie.
Spójrzmy na to z innej strony. Dlaczego miałbym tkwić w granicach, które wyznacza mi kolejny papieros? Jesteśmy wolnymi ludźmi (co prawda ograniczanymi przez państwo i wolność drugiej osoby, ale poniekąd wolnymi) i dlaczego mamy dobrowolnie godzić się na zakładanie nam kajdan nałogu na umysł? Oczywiście, że nikt nie chce być na łasce kogoś (czegoś) innego, więc dlatego właśnie mógłbyś chcieć porzucić nałóg.
Być może masz dużo pieniędzy i nie ważna dla Ciebie jest kwestia finansowa. Jednak uśrednijmy ten aspekt: zarabiasz tyle, że wystarcza Ci na życie, na żadne przyjemności już niestety nie. Każdy z nas od czasu do czasu powinien pozwolić sobie na jakąś przyjemność. Dla palacza jest nią paczka papierosów dziennie, dla kogoś innego kawa i ciastko w kawiarni albo wieczorne piwo w barze. Ok., to jest naturalne, daje nam to moment oderwania się od codzienności i warto to robić. Tylko czy warto tę przyjemność ograniczać kolejnymi paczkami papierosów? 
Może pamiętasz jak kiedyś, zanim jeszcze zacząłeś palić, miałeś swój cel, który chciałeś osiągnąć? Ja miałam. Wyda Ci się to pewnie drobnostką jednak od zawsze chciałam mieć piękne, długie włosy jak te z reklam szamponów. Do pewnego momentu nie zastanawiałam się nad tym jaki wpływ na mój młody organizm mają papierosy. Dopiero po pewnym czasie jak już rzuciłam palenie zauważyłam, że mój cel pomału zaczyna się realizować. Przestałam mieć problemy z cerą, z włosami, z paznokciami. Teraz różnica jest kolosalna!

Znajdź w sobie coś, co zawsze chciałeś robić, a przeszkadzał Ci papieros. Może chciałaś schudnąć? A może chciałeś chodzić na siłownię, by rzeźbić swoje ciało? Teraz możesz to robić! Już nic nie będzie Ci przeszkadzało...
Jestem w stanie dać Ci receptę na porzucenie nałogu, jednak musisz wrócić tutaj…

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz